יום שבת, 26 במרץ 2016

דמויות אימוג'י ‎LIKEAGIRL‬



אנו משתמשות בשימוש יום יומי בדמויות אימוג'י , עד היום לא הייתי מודעת שהדמויות שאנו משתמשות באימוג'י ומצרפות לכל שיחה מספר אימוג'י ,שמתן לב שכל הדמויות הם של בנים ולא דמויות של בנות? למה מה אנחנו שונות מהבנים? 
למה תמיד הסטיגמה לשחק בנסיכה, לשים לק על הציפורניים?

לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.

 "תמונה אחת שווה אלף מלים". חברת אולוויז, המובילה העולמית בהיגיינה נשית, שואלת  מה באמת אומרים האמוג'י לבנות שמשתמשות בהם. 
זכויות האישה אמורות גם להכיל דמויות של נשים ולא רק גברים. אנו הנשים הנערות והילדות יש לנו דעות משלנו וגם הדעות שלנו חשובות וגם הדמויות שאנו משתמשות ומבטאות את הרגשתינו חשוב שיהיו כבנות שיביעו גם את הכוח, המחשבות, החוכמה ולא רק יופי ולהראות שגם לנו יש השפעה ואנו חזקות ויכולות להשפיע.
לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.

אולוויז שיתפה פעולה עם לוסי ווקר, בימאית דוקומנטרית מעוטרת פרסים מספרת "לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות," 
החליטו על קמפיין שהושק ביוני 2014 בהשראת התובנה שתחילת גיל ההתבגרות עלולה לגרום לירידה בביטחונן העצמי של נערות. הקמפיין ממחיש את ההשפעה העצומה שיש לביטוי "כמו בת" על ביטחונן העצמי של בנות. ביטוי זה הוביל ליצירת התנועה ששמה לעצמה למטרה לשנות את תפיסת הציבור את הבנות.

יותר מחצי מהנערות שנשאלו לגבי בטחונן העצמי סבורות שהאמוג'י הם סטראוטיפיים, כך עולה מהסקר האחרון שערכה אולוויז. 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות של נשים קרייריסטיות, כגון רופאה, חוקרת עורכת דין ועוד.  אולוייז מעודדת את הנערות לדרוש שינוי, באמצעות אמוג'י שימחישו שייצגו אותן כפי שהן באמת.


בוצעו סקרים של אולוויז על בטחון עצמי אצל נערות בגיל ההתבגרות:
*  54% מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים המתארים בנות ונשים הינם סטראוטיפיים.
* מחצית מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים מציירים תמונה מוגבלת של תחומי העניין הנשיים.
*  76% מהבנות סבורות שלא צריך לתאר אותן עוסקות רק בפעילויות "נשיות" כגון סידור השיער או הציפורניים
* 67% מהבנות אומרות שהאמוג'י הקיימים רומזים שבנות יכולות לעשות רק דברים מסוימים
* 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות אמוג'ים המתארים נשים עם קריירה כגון: רופאה, חוקרת,
   עורכת דין, ספורטאיות
* קרוב למחצית הבנות (47%) סבורות שאין מספיק אמוג'ים נשיים.
* 82% מהנשים משתמשות בהם מדי יום.



70% מהבנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן 

צפו בסרטון של  חדש מדהים Always #LikeAGirl – אמוג'י של בנות החושף על דמויות אימוג'י ושיחות עם נערות בגילאים שונים ומרקעים שונים הנשאלו על חווית השימוש שלהן באמוגי מה הן חושבותומרגישות? איך הן נאלצות להתמודד עם הסטראוטיפים החברתיים בחיי היום יום וכדי לגלות האם בנות מרגישות שהן מיוצגות באמוג'ים העומדים לרשותן, ומה הן היו רוצות להיות ולעשות ואיזה דמויות של אימוגי היו רוצות שיהיו



אתם יודעים איזה דמות של אימוג'י אני הייתי רוצה?

הייתי רוצה אימוג'י אם הרבה אפשרויות שנשים יכולות לבצע - דמות של אישה שיכולה לבצע הכל אם זה בילויים, עבודה, אימוג'י המבטא את הרגשות שלנו לילדנו

למידע נוסף על תנועת #LikeAGirl
כנסו לקישור:Always-il.co.il





מציג את אימוג'ים של בנות לעומת של בנים.jpg
מציג את אימוג'ים של בנות לעומת של בנים.jpg

אין תגובות: